onsdag 20 november 2013

Bokuppgift v. 47

Herr Arnes penningar


Ja, jag har läst så långt som jag har tänkt. Jag hade inte riktigt någon tanke om vad som skulle hända, men alla personer som bodde och arbetade på prästgården blev mördade av de män som hade kommit tidigt på morgonen till Branehög. Och Torarin hade då tagit den unga fattiga jungfrun under sina vingar eftersom hon var den enda som överlevde, hon hade fått följa med hem till hans hus och bo med sin familj och hans hustru. Lite senare började hon att jobba, mitt i vintern på Marstrands kalla bryggor.

Jag har valt att skriva om Torarin, den fattiga gamla fiskmånglaren som är en utav huvudpersonerna. Han är som sagt en fattig gammal man, han är väldigt svag och han är lam i sin ena arm. Han har alltid hunden Grim vid sin sida. Mycket mer finns det inte att säga om honom, han är en gammal man, fattig, men ändå tog han en flicka under sina vingar och hjälpte henne med att hitta arbete. Jag tycker att det visar att han är en väldigt godhjärtad person, han verkar vara väldigt godhjärtad.

Till nästa onsdag ska jag ha läst till sidan 50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar