tisdag 5 november 2013

Charles Darwin

Jag är Charles Robert Darwin, född 12 februari 1809 i Shrewsbury i Englad. Jag skulle egentligen studera medicin för min far var en framgångsrik läkare, min far sa en gång att jag kommer bli en skam för denna familjen. Jag trotsade min fars ord och satsade på att studera om zoologi, botanik och geologi.



Jag fick en gång möjligheten att följa med på en världsomsegling med marinens fartyg Beagle, när jag senare återvände hem efter 5 år så hade jag haft möjlighet att studera mer om det jag tycker om, och då hade jag redan utvecklat idén om utvecklingsläran. Mina teorier publicerade jag sedan i min bok "Om arternas uppkomst". Boken blev sedan en vetenskaplig sensation. För enligt mina teorier så hade arterna uppstått genom naturligt urval och inte skapats av Gud.   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar