onsdag 5 mars 2014

Syslöjd, planeringen

Jag vill göra en tröja, en långärmad tröja i grå trikå. Jag vill göra en med volang ner till, alltså ska det vara volang längst ner på tröjan.

Jag skall göra den tröjan som är längst upp i det högra hörnet.

Jag gjorde dessa olika designerna på tröjan, och jag skall göra den som är längst till vänster.




Jag har tillverkat en prototyp för att se hur mina mönsterdelar kommer att se ut. Sedan ska jag klippa ut mönstret på tyget. Efter det ska jag sy ihop alla delar. 



Eftersom jag inte har varit med på så många syslöjdslektioner så har jag inte kommit så jätte långt med min tröja, men jag har jobbat så mycket jag kan och jag är nöjd hittills med det jag har gjort. Jag väljer att göra min tröja i trikå främst för att jag tycker om materialet, det är mjukt och bekvämt och jag tänkte mig att jag ville ha en skön tröja att bara dra på sig när som helst. Men jag tänkte också på att man skulle kunna använda den till något finare också, därför la jag till volangen längst ner på tröjan. Jag tycker att tröjan är ganska modern, och jag är nöjd med själva modellen. Jag valde färgen grå bara för att den ska kunna passa till mycket. 

Eftersom jag inte är färdig än så kan jag inte säga hur den färdiga produkten blev. Men jag tror faktiskt att den kan bli bra, och jag är ju nöjd hittills. Några särskilda problem har jag inte stött på än, men det kanske kommer. Fast jag tror att det kommer gå ganska smärtfritt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar