onsdag 24 september 2014

fjärde riket sid. 28-36

Jag vet inte riktigt vad som kommer hända i boken faktiskt. Kanske att Blenda kommer förändras helt och bli populär, och få status. Att Noa fastnar för LSD och kanske lämnar Hedvig, och att Penny kanske också lämnar Hedvig. Jag tror att Hedvig kommer att förlora sin makt lite, eller jag hoppas åtminstone det. För det sättet som hon styr och ställer i deras klass och i deras kompiskrets är förfärligt, att någon ska kunna bestämma så mycket och att alla gör som hon gör. Även om hon gjorde en dålig sak, som när hon gick ut ur klassrummet mitt i en lektion, så följde alla efter henne. Men som sagt jag har faktiskt nästan ingen aning om vad som kommer hända, men på något sätt att Blenda får lite mer status, att Hedvig förlorar status och att Noa kanske lämnar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar