fredag 4 april 2014

Half a heart

ÖVERSÄTTNING

Så dina vänner har berättat för mig 
Att du sover i min tröja
Och att du inte kan sluta sakna mig
Slår vad om att mina vänner har berättat för dig
Att jag inte mår så mycket bättre
För min andra halva saknas

Och att vara här utan dig är som att vakna upp till

Bara hälften av en blå himmel
Typ där men ändå inte
Jag går runt med bara en sko
Mitt hjärta är inte helt utan dig
Jag är hälften av en man
Men hälften av en pilbåge i mitt bröst
Jag saknar allt vi gjorde,
Mitt hjärta är inte helt utan dig

Glöm allt vi sa den natten
Nej, det spelar inte ens någon roll
För vi båda är inte hela utan varandra
Om bara du kunde skona en timme eller så
Vi går och äter lunch nere vid floden
Vi kan verkligen prata igenom det

Och att vara här utan dig är som att vakna upp till

Bara hälften av en blå himmel
Typ där men ändå inte
Jag går runt med bara en sko
Mitt hjärta är inte helt utan dig
Jag är hälften av en man
Men hälften av en pilbåge i mitt bröst
För jag saknar allt vi gjorde,
Mitt hjärta är inte helt utan dig

Bara hälften av mitt hjärta,
 Mitt hjärta är inte helt utan dig

Även om jag har försökt att glömma dig
Sanningen är att jag är vilsen utan dig
Och sedan dess har jag vaknat upp till

Bara hälften av en blå himmel (bara hälften av en himmel)
Typ där men ändå inte
Jag går runt med bara en sko
Mitt hjärta är inte helt utan dig
Jag är hälften av en man (jag är hälften av en man)
Men hälften av en pilbåge i mitt bröst
Jag saknar allt vi gjorde,
Mitt hjärta är inte helt utan dig

Utan dig, utan dig, mitt hjärta är inte helt utan dig
Utan dig, utan dig, mitt hjärta är inte helt utan dig

SAMMANFATTNING

The song is about a boy who has lost the love of his life. But the fact is that she misses him too. 
He sings about that he is only half a heart without her, that there is something missing in his life.
And that he can't forget her.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar