onsdag 9 april 2014

min prao-dagbok 7/4-14

Idag var min första dag på praon, första veckan praoar jag hos min pappa eftersom jag inte hittade något annat ställe. Det första vi gjorde var att förbereda en begravning som skulle äga rum klockan 11, det vi gör då är att först hämta den avlidne, blommorna och kistdekorationerna. Sedan ställde vi i ordning allt och de som skulle sjunga och spela repade lite innan, sedan ägde då begravningen rum. När den var klar tog vi med den avlidne och alla blommor och körde till krematoriet där den avlidne skulle kremeras. Sedan körde vi med blommorna och kistdekorationerna till en kyrkogård där den avlidne sedan skulle begravas. När vi kom tillbaka skrev vi ett minnesalbum och hade ett återbesök. Sen gjorde vi inte mycket mer den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar