tisdag 22 april 2014

min prao-dagbok 22/4-14

Hej dagboken. Idag började jag på min nya praoplats, Stanton's pizzeria och salladsbar. Jag började min dag klockan nio på morgonen och avslutade den klockan två, dagen började med att jag fick gå och byta om till deras arbetskläder. Sedan hjälpte jag till att göra de halvfärdiga salladerna, det innebär att man lägger upp sallad och olika grönsaker i en plast skål, sen kan kunden beställa en sådan men han/hon får bestämma själv om de vill ha kyckling, tonfisk, ris, bulgur eller pasta. Efter det var färdigt så fick jag gå ner i källaren och skära upp och skölja olika grönsaker, sen var det dags att öppna alla konservburkar. Jag öppnade allt från tonfisk till ananas, sen hällde jag upp olika dipsåser i små burkar som kunderna får till deras sallader. Ungefär en halvtimme innan lunchserveringen började så bjöds det på frukost, så jag tog en paus i dipsåserna och gick ut i restaurangen för att äta. Där fick man välja och vraka mellan alla saker som fanns i salladsbaren, men det fanns också goda nybakade frallor. Sedan fortsatte jag med dipsåserna tills det var klart. Efter det väntade ungefär 3 timmars diskning... Men en gång fick jag gå ut i restaurangen och servera ett par som väntade på deras mat. När klockan närmade sig två gick jag ner och bytte om till mina kläder igen, och sen fick jag välja vad jag ville på menyn att äta. Valde att göra mig en egen sallad. Dagen var rolig, lite långtråkigt att stå i diskrummet såpass länge bara, och fick oerhört ont i min fötter. Kanske borde välja bättre skor till imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar