måndag 28 april 2014

Stanton's - praouppgift

Vecka 17 praoade jag på Stanton's. Stanton's har 10 st anställda, runt 75% av de anställda är killar och medelåldern ligger ungefär runt 30 års åldern. Man behöver ingen speciell utbildning, men det skadar ju inte om man har gått Hotell & Restaurang på gymnasiet. Deras omsättnig är 6 miljoner per år. De tillhör en fackförening som heter HRF, vilket står för Hotell och Restaurang förbundet. Någon bra miljömål hade de inte, deras enda sortering av skräp var konservburkar, pizzakartonger, glasflaskor och läskburkar.

1. Vilken utbildning har du?
- Min enda utbildning är den jag studerade på min gymnasietid, då gick jag Hotell & Restaurang utbildningen med inriktning hotell.

2. Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig? Vad har du för arbetsuppgifter?
- Mina arbetsuppgifter är att förbereda inför lunchen och kvällen, då fyller jag på kantiner, gör take away - sallader, kollar så det finns tillräckligt med saker i lagret och sen när vi öppnar så står jag i kassan.

3. Hur länge har du arbetat här?
- Jag har bara jobbat här på Stanton's i en månad.

4. Trivs du med ditt arbete? Varför/varför inte?
- Ja, jag trivs jätte bra. Jag gillar ju service, och jag gillar också att det finns olika möjligheter.

5. Är du nöjd med din lön?
- Ja, jag är nöjd med den lönen jag får.

6. Hur är din arbetsmiljö?
-

7. Vilka risker finns på arbetsplatsen?
- Det finns faktiskt lite risker, vi kan diskrummet som ett exempel. Där blir det väldigt halt till slut, man kan lätt halka och slå sig. Inne i köket (vilket är väldigt, väldigt litet) kan man slå i huvudet i t ex hyllor osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar